Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Μια πρώτη γεύση από ΕΛΣ


Ο αρχιμουσικός Isin Metin


Η νέα καλλιτεχνική περίοδος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) ανοίγει με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή τον Μύρωνα Μιχαηλίδη, ικανό αρχιμουσικό με σοβαρές σπουδές στη Γερμανικά, δισκογραφία και πείρα τόσο στα μουσικά όσο και στα διοικητικά θέματα. Θυμίζουμε ότι άφησε άριστες εντυπώσεις κατά την περίοδο που ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (2004-2011) και συνέδραμε αποφασιστικά στην εξέλιξη της ορχήστρας και στην διεθνή προβολή της.
 Ωστόσο, δεν ήταν ο Μιχαηλίδης (τον οποίον θα εκτιμήσουμε τον Ιανουάριο, στη νέα παραγωγή της όπερας Faust του Ch. Gounod), αλλά ο Τούρκος ομότεχνός του Isin Metin, που στις 17/9, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Χ. Λαμπράκη), εγκαινίασε τη χειμερινή περίοδο με συναυλία σχηματισμένη από αποσπάσματα έργων τα οποία πρόκειται να καλύψουν το ρεπερτόριο της ΕΛΣ κατά τους προσεχείς μήνες. Έτσι, η εν λόγω συναυλία, που ήταν συμπαραγωγή της ΕΛΣ με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, λειτούργησε κατά κάποιον τρόπο σαν «ζωντανό» trailer.
Ο Metin, γνωστός στο φιλόμουσο αθηναϊκό κοινό  από  συμπράξεις με την Ελληνοτουρκική Ορχήστρας Νέων, διηύθυνε με άφθονο οίστρο και ενθουσιασμό αποσπάσματα από διάσημες παρτιτούρες των G. Donizetti, Σ. Σαμάρα, Ch. Gounod, G. Verdi, S. Prokofiev, J. Strauss II και F.Lehár.
Τόσο η ορχήστρα όσο και η χορωδία της ΕΛΣ (προετοιμασμένη με προσοχή από τον Νίκο Βασιλείου) απέδωσαν ιδιαίτερα ικανοποιητικά. Ειδικά το σώμα των βιολιών (με εξάρχων τον πάντα συνεπή Χάρη Χατζηγεωργίου) πρόσφερε ομοιογενή και γεμάτο ήχο.
Στα σολιστικά μέρη των μελοδραμάτων ευχαρίστησαν η σοπράνο Μαρία  Μητσοπούλου με την ωραίου ηχοχρώματος φωνή και τις πλούσιες εκφραστικές δυνατότητές της (γοητευτική ήταν στα αποσπάσματα της Εύθυμης Χήρας του Lehár),  όπως και ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος, που απέδωσε με σιγουριά και γνήσια ιταλική ευαισθησία την cavatina του Riccardo (Verdi, Χορός Μεταμφιεσμένων, Α΄ Πράξη). Ασφαλώς λιγότερο ικανοποιητική κρίθηκε η συνεισφορά της Γεωργίας Ηλιοπούλου: η ορχήστρα κάλυπτε την μάλλον  μικρή σε έκταση φωνή της, τόσο στην «Κρητικοπούλα» του Σαμάρα όσο και στην Εύθυμη Χήρα του Lehár. Ειδικότερα,  στην κοσμαγάπητη οπερέτα του τελευταίου, την είδαμε να αυτοσχεδιάζει με προθυμία  χορευτικές κινήσεις αλλά ελάχιστα ακούγαμε τη φωνή της στο μέρος της Valencienne με τις τσαχπίνες γκριζέτες από την Γ’ Πράξη.
Κλείνοντας, αναφέρουμε ότι ο Metin πρόκειται να διευθύνει και την παραγωγή της όπερας Το Ελιξίριο του Έρωτα του Donizetti, το οποίο θα ανέβει (σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή) στο Θέατρο Ολύμπια, στις 14/10.